SVCH LP1 Kullaskogens Morris - Elliott

 
 

Nu är jag tillbaka efter två veckor i Luleå där jag gjort praktik. Inte så mycket nytt på hundfronten alltså. När jag fyllde år och mamma var här var vi ut och åt på fin restaurang och det resulterade i en matförgiftning. Inte så kul. Och inte så fin restaurang uppenbarligen. Resan till Luleå blev därmed uppskjuten ett dygn då jag inte riktigt kände mig i form för att sitta på en buss i fyra timmar om man säger så. 

Henrik och Elliott har hunnit vara på en apporteringsträning och det gick ganska bra. Vi har beställt nya dummies och det ska bli kul när de kommer..... Annars måste jag väl säga att kurs-kontot är övertrasserat. Apporteringskursen är igång, sökkursen startar i början av juni och nu har jag oxå anmält oss till en kurs i rapport med start i mitten av juni. Men i och med att de startar så sent så blir ju flera kurstillfällen i slutet av sommaren och in på hösten. Tävlingslydnadskursen blev ju inte av i vår (kanske lika bra...) så förhoppningsvis startar den i höst i stället. Gärna lite senare i höst.... 

På första kvällpromenaden efter jag kommit hem så skuttade det en liten hare i halv sommarskrud över skogsvägen. Vi har stött på harar förut och E har inte brytt sig särskilt, men kanske har han inte sett dem så bra? Nu blev det i allafall en himla fart på honom. Som tur var hade jag honom kopplad, av en slump faktiskt, han brukar annars vara lös i det partiet i skogen. Han blev rätt het om man säger så, inget direkt fotgående efter det.... (eftersom vi har så himla fint koppelgående annars ;)


En vecka kvar till sommarlovet.... en liten terminstenta däremellan bara.




Leave a Reply.